Column 'id' does not belong to table db.list.

در طرفي ديگر براي خانوم ها فوايدي زيادي دارد از جمله نابهنجاري هاي غددي و عصبي را از بين مي برد و فشار عصبي را کاهش مي دهد. به نوشته روزنامه روسي وزگلياد طلا فشار خون را پايين مي آورد ولي نقره عملکرد عکس دارد. طلا نيز به رفع بيماري هاي قلبي بسيار کمک مي کند. شايد به همين خاطر است که در طب سوزني در بعضي نقاط بدن از فلز طلا و در بعضي ديگر نقره استفاده مي کردند.

خواص طلا برای زن

در گذشته های نه چندان دور هنکامی که زنی به دلیل ترس و وحشت غش میکرد و یا فشار خون آنم پایین می آمد برای درمان آن تکه طلایی مانند گردنبند و یا دستبند و یا انگشتر را درن ظرف آب می انداختند و با قاشق طلا را در اب هم میزدند و به خورد فرد مورد نظر میدادند تا بهبود یابد که البته بسیار هم تاثیر گذار بود.

اروپایی ها در قرن هجدهم با اين روش شرقي‌ها يعني انداختن تکه طلايي در آب براي بهبود سلامت زنان آشنا شدند و با اين روش توانستند با خوراندن به اصطلاح آب طلا به زنان غش کرده و از حال رفته آنان را بهبود بخشند و با چشمان خود تماشا کنند که زنان به سرعت به هوش مي‌آيند. پس از مدتي متوجه اين موضوع شده‌اند که اين روش يک روش کاملا علمي و کاربردی است و آن را به اثبات رساندند. هنگامي که می گوییم طلا فلز گران بهاییی است منظور ما قيمت مادی طلا نيست بلکه از نظر کاربرد آن در علم پزشکی است.

فواید طلا در بدن انسان

طلا داراي سازگاري بالايي است و به همين دليل پزشکان از آن به عنوان پايداري در برابر خوردگی اعضای بدن استفاده مي‌کنند.

هنگامی که طلا در درون بدن قرار بگيرد هيچ گونه واکنش شیمیایی از خود نشان نمی دهد و همچنين بدن انسان نيز هيچ مشکلی با آن ندارد. طلا تمامي جريان الکتريسيته را از خود عبور مي‌دهد و از آن به عنوان بهترين هادی ياد مي‌کنند. اين فلز بسيار انعطاف‌پذير است و به همين دليل از آن براي درست کردن انواع قطعات پزشکی که نياز به دقت بالا دارند استفاده میشود .

تمامی الکترون های طلا در زير ميکروسکوپ ديده مي‌شوند که اين نشان دهنده رسانا بودن آن است که البته هيچ فلزي به اندازه طلا به اين اندازه قدرت رسانا ندارد.پژوهش هاي فراوان علمي ديگر نشان مي دهد که اشعه هاي طلا نقش منفي بر روي هورمون هاي جنسی مردان دارد در حالی که اشعه های عنصر «نقره» بر مردان و زنان چنين تاثیری ندارد. رسول اکرم(ص) قرن ها پيش درباره اين موضوع فرمودند: طلا برای مردان امتم حرام و برای زنان امتم حلال است؛ اين مطلب ميزان اهميت و فايده احکام اسلامي را ثابت مي کند.

کاهش تب و دمای بدن

در بسیاری از مواقع با گرگرفتگی و سایر مشکلات بدن روبرو می‌شوید که ناشی از تغییرات بدن است. طلا کمک می‌کند تا از این مشکل جلوگیری کنید و به طور طبیعی دمای بدن‌تان را حفظ کنید. به عنوان مثال، زنانی که یائسگی را پشت سر می گذارند، دچار گرگرفتگی می شوند. یکی از فواید طلا در خانم های یائسه کمک به کاهش گرگرفتگی است. در خانم هایی که هنوز در سن باروری هستند نیز استفاده از طلا میتواند به تنظیم دمای بدن در دوره های ماهانه کمک کند. بنابراین یکی از خواص فلز طلا برای خانم ها کاهش درد و گرگرفتگی یا تنظیم دما است.